facebook
  • Piaggio Medley 125 ABS
  • Piaggio Medley 125 ABS
  • Piaggio Medley 125 ABS
  • Piaggio Medley 125 ABS
  • Piaggio Medley 125 ABS

Piaggio

Piaggio Medley 125 ABS

Dostępne kolory
  • Sport Blue
  • Grigio Titanio
  • Matt Red
  • Carbon Blue
  • Graphite Black
Cena z VAT 14 900,00

Opis

Piaggio Medley 125 ABS Medley to zupełnie nowy model w ofercie Piaggio. Bogato wyposażony i zaawansowany technologicznie, łączy w sobie atuty lekkiego skutera na dużych kołach z komfortem jazdy pojazdów klasy maxi. Napędzany jest chłodzonym cieczą silnikiem iGet 125 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa i 4-zaworowym rozrządem. To nowa rodzina jednocylindrowych jednostek napędowych, które podnoszą poprzeczkę w zakresie jakości, niezawodności i redukcji emisji spalin. Medley jest ekonomiczny również dzięki znanemu z samochodów systemowi Start & Stop. Zwinność miejskiego pojazdu, wygoda jazdy i duża przestrzeń bagażowa niczym w pojazdach Gran Turismo to podstawowe zalety nowego skutera marki Piaggio. Medley wyróżnia się teżfunkcjonalnością, innowacyjnością technologiczną i pięknem w najczystszym włoskim stylu. Nowy model to bezpośrednia odpowiedź na stale zmieniające się potrzeby użytkowników poszukujących rozwiązań wykraczających poza standardy typowego skutera. Segment skuterów na dużych kołach cieszy się dużą popularnością. Dzieli się na lekkie i zwrotne pojazdy charakteryzujące się łatwością prowadzenia i ekonomicznością użytkowania, oraz większe, solidne pojazdy o dużych osiągach. Piaggio, europejski lider wśród producentów skuterów i marka z unikatowym dziedzictwem, to prekursor w segmencie skuterów na dużych kołach zarówno dzięki lekkim skuterom takim jak Liberty, jak i pojazdom oferującym zadziwiające osiągi oraz wysoką jakość wykończenia, jak modele z serii Beverly lub X10. Solidna, lekka rama i nadwozie Piaggio Medley oparty jest na nowej ramie typu „niska kołyska”, stworzonej ze stalowych rur wzmocnionych co przyczynia się do wzrostu ogólnej sztywności konstrukcji. Przód wyróżnia się widelcem o średnicy rur teleskopów 33 mm. Z tyłu pracują podwójne amortyzatory z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyn. Dzięki takiemu zawieszeniu oraz dużym obręczom (16” z przodu i 14” z tyłu) wykonanym ze stopu aluminium, z sześcioma eleganckimi szprychami i oponami 100/80 z przodu oraz 110/80 z tyłu, Piaggio Medley gwarantuje komfort jazdy, dobre trzymanie się drogi oraz stabilność typową dla skuterów klasy wyższej. Jednocześnie waga pojazdu gotowego do jazdy wynosi jedynie 138 kg, co pozwala kierowcy swobodniej manewrować. Skuteczny system hamulcowy złożony z dwóch tarcz o średnicach 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu, podwójnymi pływającymi zaciskami oraz systemem ABS dostępny w wyposażeniu standardowym znacznie zwiększają bezpieczeństwo. Każde koło ma czujnik i tarczę zębatą, które wykrywają obroty. Czujniki komunikują się z 2-kanałowym modulatorem ABS, jeśli jedno z kół straci prędkość obrotową względem prędkości pojazdu, ABS zapobiega zablokowaniu koła i gwarantuje efektywne hamowanie nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Praktyczny, dynamiczny, lekki i stylowy Połączenie cech różnych pojazdów prowadzi często do powstania innowacyjnych konstrukcji. Wyrastający z inspiracji nowoczesnymi i eleganckimi liniami większego rodzeństwa z linii Beverly,Piaggio Medley wyróżnia się lekkością i dynamiką idealnymi do jazdy miejskiej. 16-calowe przednie koło zapewnia stabilność, bezpieczeństwo i komfort. Felgi wykonane z aluminium mają piękny sześcioszprychowy wzór aluminium. Przednia osłona zawiera pojemny, łatwo dostępny z miejsca kierowcy schowek. Widok z przodu zdecydowanie różni się od klasycznego wyglądu skutera na dużych kołach. Powierzchnie są szersze w celu poprawy aerodynamiki i ochrony kierowcy, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Chromowany pionowy element („krawat”) wyróżnia się na środku przedniej osłony, podkreślając przynależność do rodziny najnowszych produktów Piaggio. Innowacyjne są także światła do jazdy dziennej wyposażone w listwy świecące białym światłem LED oraz lampa główna. Kierownica wyposażona jest w panel zegarów otoczony aluminiową ramką. Zestaw kontrolek ostrzegawczych informuje o wszystkich funkcjach pojazdu, począwszy od systemu Start & Stop przez dane o działaniu układu wtrysku paliwa i ciśnieniu oleju, aż po działanie ABS i immobilizera. Duża i komfortowa kanapa wyposażona jest w elektryczny zamek sterowany przyciskiem z kierownicy. Wygląd przedniego schowka, dopasowany do kierownicy i siedziska, przypomina samochodową deskę rozdzielczą. Wklęsłe i wypukłe linie wzdłuż całego nadwozia oraz zdecydowane, łukowe rysy nadają pojazdowi dynamiczny, ale kompaktowy wygląd. Tylne światła z czerwonymi diodami LED do jazdy dziennej wyznaczają oryginalne zakończenie pojazdu. Podczas jazdy nocą, tego modelu nie można pomylić z żadnym innym. Wyjątkowo elegancka tylna część pojazdu zachowuje wspaniały kształt, mimo że schowek na kask ma imponujące 36,2 litra pojemności, czyli dość, aby pomieścić kask szczękowy (to niespotykane w tej klasie skuterów). Osiągnięto to dzięki optymalizacji projektu i przesunięciu zbiornika paliwa do centralnej części pojazdu. Oprócz zwiększenia pojemności schowka umożliwia to tankowanie bez konieczności zsiadania i zapewnia lepsze właściwości jezdne wynikające z równiejszego rozkładu wagi pojazdu, obecnie bardziej wyśrodkowanego. Nowa generacja silników Piaggio – iGet Piaggio zawsze dążyło do konstruowania pojazdów o zmniejszonych zużyciu paliwa i emisji spalin oraz hałasu, jak również o wydłużonych okresach międzyprzeglądowych. Jedno z najlepszych na świecie centrów badań i rozwoju opracowało unikalne technologie, które przyczyniły się do powstania silników spełniających najbardziej rygorystyczne wymagania. W modelu Piaggio Medley pojawił się nowy silnik iGet 125cm3. Wyposażony jest on w wyrafinowane systemy, takie jak Start & Stop, elektroniczny wtrysk paliwa, cztery zawory na cylinder i chłodzenie cieczą. To w swojej kategorii silnik z najwyższej półki pod względem osiągów i przyjazności dla środowiska, co zostało potwierdzone certyfikatem zgodności z normą Euro 4. Nowe silniki Piaggio iGet wyrastają z filozofii projektowania, która kładzie nacisk na jakość i niezawodność. We wstępnej fazie testów silniki pokonały ponad milion kilometrów. Każdy z elementów, począwszy od wydechu, przez osłonę skrzyni biegów, aż po nowy filtr powietrza zostały zaprojektowane tak, aby jazda była jeszcze płynniejsza, cichsza i bardziej komfortowa oraz aby zwiększyć żywotność silnika. Istotnym założeniem projektowym było zmniejszenie tarcia przez wprowadzenie łożyskowania wszystkich ruchomych części, rozrządu i korbowodu, a także z cylindrem ułożonym w taki sposób, by zminimalizować straty powodowane tarciem tłoka. Nowy silnik iGet pracuje ekstremalnie cicho dzięki redukcji luzów oraz optymalizacji zastosowanych materiałów i kształtów części. W silniku skutera Medley pojawiło się mnóstwo całkowicie nowych komponentów:
  • termodynamika (głowica, cylinder, tłok, dźwigienki zaworowe z rolkami) – wszystkie części pozostające w ruchu zostały zoptymalizowane, aby zredukować wagę i tarcie,
  • nowy wał korbowy, który redukuje wibracje,
  • rozrusznik – już nie klasyczny elektryczny silniczek z przekładnią zębatkową, ale bezszczotkowy, zamontowany bezpośrednio na wale korbowym. Skutkuje to brakiem tarcia oraz cichszą, bardziej niezawodną pracą.
  • system chłodzenia z chłodnicą wbudowaną w silnik, co obniża całkowitą wagę pojazdu i czas rozgrzania, z wyraźną redukcją zużycia paliwa i emisji spalin,
  • pokrywa przekładni napędowej jeszcze bardziej redukująca hałas,
  • najnowszej generacji pasek minimalizujący straty pasywne,
  • ustawienia przekładni poprawiają właściwości jezdne i osiągi oraz redukują zużycie paliwa,
  • filtr powietrza jest bardziej wydajny i dodatkowo redukuje hałas,
  • kontroler pracy układu Start & Stop (alternator, inwerter S&S, RISS) opracowany przez Piaggio.
Wersja o pojemności 125cm3 wytwarza moc 9 kW przy 8 250 obr/min. Z taką charakterystyką Medley odpowiada potrzebom kierowcy poruszającego się w warunkach miejskich i podmiejskich, często zatrzymującego się i ruszającego, co wymaga elastyczności, szybkiego przyspieszenia oraz płynnej jazdy. Zapewnia ją doskonały moment obrotowy (11,5 Nm przy 6 500 obrotów dla 125cm3 i 14,4 Nm przy 6 400 obrotach dla 150cm3), przekładający się na dobre przyspieszenie zarówno z zatrzymania, jak i w trakcie jazdy, częściowo także dzięki niskiej wadze całkowitej. Całkowite zużycie paliwa obniżono dzięki optymalizacji każdego z elementów pojazdu. Przebieg osiągnięty w teście WMTC to 47,5 km/l dla Medley w wersji 125 cm3 co przekłada się na spalanie na poziomie 2,1 l/100km. Innowacyjne akcesoria Pełna linia innowacyjnych technologicznie akcesoriów zaprojektowanych dla modelu Piaggio Medley podnosi komfort i zwiększa funkcjonalność skuterów. Wyrafinowany kształt i materiał, z którego wykonano przednią szybę, zapewniają nowemu skuterowi Piaggio najlepszą z możliwych ochronę przed warunkami pogodowymi, podnosząc również jego estetykę. Mniejsza górna owiewka podkreśla sportowy charakter modelu Medley. Ogromną wagę przyłożono do przestrzeni ładunkowej. Oprócz przestrzennego schowka na kask Piaggio zawiera klasyczny 30-litrowy kufer centralny i zupełnie nowy 37-litrowy kufer centralny, który pozwala powiększyć przestrzeń ładunkową pojazdu. Obie wersje kufrów dostępne są w kolorach nadwozia pojazdów. Dla tych, którzy ruszają w dłuższe trasy, liczy się komfortowe siedzenie zapewniające miękkie oparcie dla ciała, szczególnie w połączeniu z matą antypoślizgową. Dedykowana osłona nóg jest idealnym uzupełnieniem wyposażenia dla kierowców, którzy korzystają z niego przez cały rok. Z kolei osobom, które nie jeżdżą skuterem zimą, przyda się wodoodporny pokrowiec na pojazd z wycięciami na przednią szybę i kufer centralny. Akcesoria dbają też o bezpieczeństwo pojazdu. Mechaniczny system przeciw kradzieżowy na siedzisko i kierownicę jest wygodny, ale przede wszystkim łatwy w użyciu. Innowacyjnyelektroniczny system antywłamaniowy z własnym zasilaniem charakteryzuje się najniższym zużyciem prądu na rynku. W połączeniu z immobilizerem i głośną syreną odstraszy każdego, kto usiłowałby ukraść pojazd. W modelu Medley można zainstalować kilka systemów takich jak lokalizator motocykla (aby szybko znaleźć pojazd, należy wysłać sygnał z pilota zdalnego otwierania siedzenia), Platforma Multimedialna Piaggio (która dostarcza informacji o podróży i pojeździe, komunikując się ze smartfonem, a także zapewnia wygodną geolokalizację) oraz System Dźwiękowy Piaggio(nagłośnienie, które odtwarza krótkie informacje, wytyczne nawigacyjne oraz muzykę przy pomocy wbudowanych w nadwozie głośników). Żadna inna z dostępnych na rynku marek skuterów nie oferuje tak zaawansowanych technologicznie rozwiązań jak Piaggio.

Dane techniczne

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy i-get z systemem Start&Stop,
Pojemność: 124,5 cc
Średnica cylindra/skok tłoka 52 mm x 58,6 mm
Moc maksymalna: 9 kW/8,250 rpm
Moment obrotowy: 11.5 Nm/6,500 rpm
Chłodzenie silnika Ciecz (płyn chłodzący)
Zasilanie: Wtryskowe
Smarowanie: mokra miska olejowa
Rozrusznik: Elektryczny
Przeniesienie napędu: Automatyczna przekładnia pasowa CVT z regulatorem momentu
Sprzęgło: Automatyczne odśrodkowe suche sprzęgło
Rama: Pojedyncza, kołyskowa rurowa, z wysokowytrzymałej stali
Zawieszenie przód: Hydrauliczny widelec teleskopowy, skok 88 mm
Zawieszenie tył: Amortyzator hydrauliczny dwufunkcyjny, 5 pozycji napięcia wstępnego, skok 76 mm
Wymiary dł/szer: 1.945/690 mm
Rozstaw osi: 1,3450 mm
Opona przód: Bezdętkowa 100/80-16″
Opona tył: Bezdętkowa 100/80-14″
Hamulce przód: Tarcza o średnicy 260 mm, z systemem ABS, dwutłoczkowy zacisk pływający
Hamulce tył: Tarcza o średnicy 240 mm, z systemem ABS, dwutłoczkowy zacisk pływający
Wysokość siedzenia: 787 mm
Pojemność zbiornika: 7.0 l
Kolorystyka: szary, ciemnoniebieski, biały
Norma emisji spalin: EURO 4